Deklaracja dostępności
Sąd Rejonowy dla Warszawy-Śródmieścia w Warszawie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony Biuletyn Informacji Publicznej Sąd Rejonowy dla Warszawy - Śródmieścia w Warszawie.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
- Niektóre dokumenty, publikowane na stronie internetowej są niedostępne cyfrowo. Najczęściej wynika to z tego, że pochodzą od innych podmiotów.
- Wyszukiwarka e-Wokanda pozwala na wysłanie formularza bez uzupełnienia żadnych pól. Powoduje to przeładowanie strony.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o wyniki audytu dostępności strony przeprowadzanego w maju 2022 roku oraz narzędzia do weryfikacji zgodności strony między innymi: Wave Web Accessibility Evaluation Tool.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Paulina Siewierska, iod@warszawa-srodmiescie.sr.gov.pl. 22 553 92 39
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Sposób składania wniosków o zapewnienie dostępności cyfrowej oraz przykładowe wzory wniosków zamieściliśmy w zakładce Wnioski o zapewnienie dostępności. Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę. Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Skargi można składać:
- osobiście w Biurze Podawczym (na parterze w siedzibie sądu), wskazując jako adresata Sąd Rejonowy dla Warszawy-Śródmieścia w Warszawie;
- za pośrednictwem poczty tradycyjnej, przesyłając na adres: Sąd Rejonowy dla Warszawy-Śródmieścia w Warszawie, ul. Marszałkowska 82, 00-517 Warszawa;
- za pomocą platformy e-PUAP przesyłając na adres: /SRS_Warszawa/SkrytkaESP
- za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając na adres: srs@warszawa-srodmiescie.sr.gov.pl
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Informacje dotyczące dostępności architektonicznej oraz komunikacyjno-informacyjnej znajdują się w zakładce obsługa interesantów - Informacje dla osób ze szczególnymi potrzebami
Przed wizytą w Sądzie możesz zapoznać się z opisem przestrzennym budynku.
Opis rozkładu pomieszczeń Sądu.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Sąd umożliwia kontakt z tłumaczem języka migowego on - line. Więcej informacji jest dostępnych na stronie Informacja dla osób niesłyszących
Biuro Obsługi Intresantów oraz Biuro Podawcze są wyposażone w przenośne pętle indukcyjne. Istnieje także możliwość dostarczenia pętli na salę rozpraw.
W Sądzie funkcjonuje system nawigacyjno - informacyjny Totupoint.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848